in ,

Рязко влошаване на доверието на българите в икономиката

Потребителските нагласи на българите се влошават, нараства песимизмът, а доверието на потребителите в икономиката намалява. Това сочат последните данни на НСИ.

Изследването показва нарастване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите през април в сравнение с януари. Общият показател на доверие на потребителите намалява с 4.9 пункта спрямо равнището си от преди три месеца, което се дължи на пониженото доверие сред населението както в селата, така и в градовете – съответно с 5.7 и 4.6 пункта.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 11.8 и 15.0 пункта. По-негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват – повишение на балансовия показател с 4.9 пункта.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.4 пункта.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

мъж

За първи път: Мъж става ангел на Victoria’s Secret

Хакер

Хакнаха руски телевизии в Деня на победата (СНИМКИ)