in

Как да не дебелеем и изглеждаме зле през зимата

Зимата е сезон, по време на който трупаме килограми. Дали заради студа, скуката или мрачното настроение, което ни обхваща по-често от колкото през топлите слънчеви сезони – ние дебелеем. Хапваме повече, пием калорични напитки и почти не се движим и така калории стават повече, отколкото се нуждае тялото. Качваме килограми, които на пролет с ужас осъзнаваме, че са станали повече от необходимото и трябва незабавно да свалим. Но как? Ето няколко съвета, от които можете да се възползвате и да избегнете напълняването през зимата.

1. По-често яжте супа

Супата освен, че ще ви сгрее (което е добре в студените месеци) ще ви помогне да останете стройни. Изследователи от Държавния университет на Пенсилвания са установили, че хората, които обядват супа, поемат със 100 калории по-малко от останалите. Супата също така създава чувство за ситост, тъй като е съставена предимно от вода.

2. Представяйте си се стройни

Може да звучи глупаво, но психическата нагласа е важна. Всеки път, когато искате да сложите в корема си нещо вредно и калорично, представете си как искате да изглеждате и да се чувствате в края на зимата. Запазете това изображение в главата си и се връщайте към него всеки път когато ви се прияде нещо сладко или мазно.

3. Започнете нещо ново

Намерете си ново хоби вместо да седите пред телевизора или компютъра. От някое тихо занимание като оригами, плетене или решаване на кръстословици например – всичко това ще помогне ръцете ви да бъдат заети и да не посягат към бонбоните, ядките или бисквитките в шкафа.

4. Направете си разходка по обяд

През зимата често сме по-отпаднали и унили, заради студа и липсата на слънце. Дневната светлина помага за образуването на серотонин в мозъка, който създава усещането за щастие и спокойствие. Недостигът на светлина през зимата намалява нивото му и предизвиква умора, а така също и повишава апетита. 15-минутна разходка ще ви помогне да получите дозата дневна светлина, която ще повиши нивото на серотонин, а освен това ще спомогне за кръвообращението ви и ще изгорите поне 70 калории.

5. Внимавайте с кафето

Старайте се да избягвате кафето с мляко, капучиното или горещия шоколад през зимата. Тези напитки съдържат доста калории. Но теглото се увеличава не само за сметка на тези калории. Изследвания показват, че прекомерното количество кофеин спомага за натрупването на мазнини в организма. Вместо на кафето, наблегнете на плодовите или билковите чайове, в които няма нито кофеин, нито калории.

6. Обличайте се ярко

Широките панталони и развлеченият пуловер няма да ви покажат, че сте напълнели, докато тесните и светли дрехи веднага ще подчертаят излишните килограми.

7. Яжте повече оранжеви неща

Специалисти твърдят, че оранжевият цвят повдига настроението и придава енергия. Освен това повечето оранжеви продукти са нискокалорични: портокали, мандарини, кайсии, моркови, ряпа, манго, чушки.

8. Спете повече

Учените смятат, че хроничното недоспиване води до увеличаване на теглото, тъй като недостигът на сън повишава нивото на хормоните, влияещи върху апетита. Колкото повече спим, толкова по-малко време ще прекараме в компанията на купата с бонбони.

9. Приемайте достатъчно течности

През зимата често забравяме, че трябва да пием около 2 литра вода на ден. Топлите офиси, домове и магазини ни карат да се потим и губим течности. Парното допълнително изсушава въздуха. Жаждата често се приема като глад и хората започват да ядат, когато в действителност се нуждаят от течности.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

150 000 хил. лева раздаде БиТиВи

Награждават фолкаджийките на 18 февруари